• Share

Köpvillkor

Köpvillkor

Välkommen till Djurharmoni! Genom att handla hos oss godkänner du våra köpvillkor. Läs dem noga innan du gör ett köp. Har du frågor? Kontakta oss på info@djurharmoni.se.

1. Beställning
När du beställer via www.djurharmoni.se skickas en orderbekräftelse till din angivna e-post. Kontrollera att allt stämmer och kontakta oss omgående vid fel. Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning, t.ex. vid tekniska problem, slutförsäljning eller misstänkt bedrägeri.

2. Priser och betalning
Priserna anges i SEK och inkluderar moms. Fraktkostnader visas i kassan innan köpet slutförs, om inte fri frakt gäller. Vi erbjuder betalning via [t.ex. kort, Swish, Klarna – ange specifika metoder vid behov]. Betalningar hanteras säkert via vår betalningsleverantör. Priser kan ändras utan förvarning, men det pris som visas vid köptillfället gäller för dig.

3. Leverans
Vi levererar inom Sverige [eller ange andra områden, t.ex. EU]. Normal leveranstid är 2–5 arbetsdagar från bekräftad beställning, förutsatt att varan finns i lager. Vid förseningar meddelar vi dig snarast. Fraktkostnaden baseras på valt leveranssätt och visas i kassan. Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av transportören eller externa omständigheter som strejk eller naturkatastrofer.

4. Returer och ångerrätt
Du har 30 dagars returpolicy från att du mottagit din beställning. Varan ska vara oanvänd, i originalskick med etiketter och förpackning. Kontakta oss på info@djurharmoni.se för returinstruktioner och fraktsedel. Du står för returfrakten, om inte annat anges. Returer utan godkännande accepteras inte.
Enligt lag har du 14 dagars ångerrätt inom EU. Varan ska returneras oanvänd med köpebevis, och du står för returfrakten.
Undantag från retur/ångerrätt:

  • Färskvaror (t.ex. djurfoder)
  • Specialanpassade produkter
  • Rea-varor eller presentkort

5. Återbetalningar
Vid godkänd retur meddelar vi dig och återbetalar till ursprunglig betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Beroende på bank kan det ta längre innan pengarna syns. Kontakta oss på info@djurharmoni.se om det dröjer över 15 arbetsdagar.

6. Fel eller skadade varor
Kontrollera varorna vid leverans. Om något är skadat eller felaktigt, maila oss på info@djurharmoni.se med bilder och beskrivning. Vi erbjuder ersättning, reparation eller återbetalning beroende på situationen.

7. Reklamation
Du har 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen om en vara är felaktig. Kontakta oss på info@djurharmoni.se så snart felet upptäcks, så hanterar vi ärendet snabbt.

8. Force Majeure
Vi ansvarar inte för uteblivna leveranser eller andra åtaganden vid omständigheter utanför vår kontroll, t.ex. naturkatastrofer, strejker eller myndighetsbeslut.

9. Personuppgifter
Vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. Läs mer i vår [Integritetspolicy – länk till sida om du har en].

10. Tvister
Vid tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan också använda EU:s plattform för tvistlösning online (ODR) för köp inom EU.

Kontakt
Frågor om köpvillkoren? Hör av dig!
E-post: info@djurharmoni.se
Hemsida: www.djurharmoni.se